Má šesťdesiat a stále je milovaná
Je stále rovnako krásna a mladá a stále „in“. Táto hračka sa prvýkrát predstavila svetu na newyorskej výstave 9.marca 1959 ako červenovláska v čierno – bielych plavkách. Odvtedy prešla veľmi dlhú cestu a mohli sme si ju kúpiť vo všelijakých prevedeniach a povolaniach či s výzorom rozprávkových princezien. Výrobcovia sa inšpirovali aj slávnymi modelkami, herečkami a speváčkami.
Tento rok oslávila šesťdesiatku a je jasné, že ešte ani zďaleka nekončí. Táto bábika dostala meno podľa dcéry Barbary jej tvorkyne Ruth Handlerovej.
Vždy boli bábiky v podobe bábätiek, no Ruth prišla s bábikou, ktorá je už „dospeláčka“, čo hračkársky priemysel prijal veľmi skepticky. Čísla, ale hovoria o inom. Za prvý rok sa predalo vyše 350- tisíc kusov Barbie a výnosy sa blížili dvom miliónom dolárov.
V priebehu rokov sa aj táto bábika formovala a vyvíjala tak, aby lepšie reflektovala dnešný svet, v ktorom dievčatá žijú. Nastal zlom. A paľba kritikov. Príliš chudá bábika vysielala správu, ktorá neladila so zdravším prístupom k vlastnému telu. Dievčatá sa chceli na ňu podobať, byť štíhle a krásne. Preto prišli na scénu bábiky rôznych postáv aj plnších tvarov. Dôkazom pokračovania moderného prístupu je aj fakt, že tohto roku je naplánovaný predaj bábik, ktoré sú na vozíku alebo majú odnímateľnú protézu.
Momentálne beží s bábikou Barbie seriál na televíznej stanici Minimax, ktorého posolstvom je ukázať mladým dievčatám vnútornú krásu a možnosť plnenia si vlastných snov. Do budúceho roku 2020 by sa mala dočkať aj celovečerného filmu. Skupina Aqua o nej naspievala aj pesničku. A najdrahšie vydražená bábika Barbie bola v aukcii v roku 2010 za neuveriteľných 214 000 dolárov. Dokonca sú aj zberatelia, a najviac kúskov tejto bábiky vlastní Bettina Dorfmann z nemeckého Dusseldorfu, ktorá túto bábiku miluje od detstva a dnes vlastní obdivuhodných 18- tisíc kúskov.